maandag 5 november 2012

Mini-rokje (en het is mini!)

Kan ik dan nooit eens iets maken zonder getorn???? Want ja hoor, ook deze keer had ik het weer zitten.

Het werd nog eens tijd om iets voor mezelf te maken. Ik had de Burda easy gekocht van herfst/winter 2012. Ja, je leest het goed: de easy! Moest dus makkelijk zijn, dacht ik. En eerlijk? Dat was het ook. Maar ik ben te snel hè. Ik lees iets half en dan denk ik dat ik het snap. Gevolg: mijn band er vanboven verkeerd aangezet dus tornen. En de blinde rits er verkeerd aangezet dus nog eens tornen. En laat het nu een stof (van de Strik in Ledeberg) zijn dat niet echt makkelijk te tornen valt. Oordeel zelf.
Wat niet in de beschrijving stond maar wat ik wel heb gedaan is een voering aangebracht. Dankzij haar deskundige uitleg en het boek van Mme ZsaZsa is me dat nog gelukt ook.
En het resultaat? Dat mag er zijn. Al zeg ik het zelf. Al merkte ik wel toen ik het aanhad dat het wel heel mini is. :-) Oh, en die lijn? Dat is van mijn spiegel dus geen fout in de foto. Maar ben alleen thuis nu en wou toch snel alles posten.
Een tip! Meet zeker je maten! Ik zat met mijn rokje 2 maten groter dan mijn oorspronkelijke maat.
 











Patroon: Burda Easy herfst/winter 2012
Stof: de Strik in Ledeberg

1 opmerking: