zondag 25 november 2012

Waartoe de zoektocht naar "Zwarte Peter" allemaal niet kan leiden!

Ja hoor, je leest het goed: ook ondergetekende was ervan overtuigd dat ze Zwarte Peter van MNM wist zitten. Deze namiddag dus naar Gent getrokken om daar te kijken bij het Caermersklooster en het STAM. Zwarte Peter heb ik niet gevonden (hij is trouwens inmiddels gevonden in Maaseik dus ik zat er ver van!) maar wel deze winkel! Spice Bazaar in de Burgstraat te Gent, sinds donderdag open. Dus dank je wel, Zwarte Peter, want zonder jouw zoektocht was dit niet direct gebeurd. Dan had ik het later wel tegengekomen.

Ik kook graag. Mijn inspiratie komt van overal maar vooral uit boeken van Nigella Lawson, Pascale Naessens, Jamie Oliver en Christine Van Imschoot. Je komt dan wel eens kruiden tegen die je in de gewone supermarkt niet vindt. En ja, dan koop ik die kruiden als ik in Ierland of Engeland ben, maar ja, handig is het toch niet. En je zoekt dan naar alternatieven.

En dat is nu eens niet meer nodig sè! Want bij het passeren van deze winkel zag ik een muur vol kruiden staan. Maar dan ook vol! Mijn aandacht was getrokken. Ok, aan de buitenkant stond nog niets vermeld: geen hangbord of logo op de etalage maar ik zag wel mensen binnen staan dus het was open!

Ik naar binnen en ik voelde me net als een kleine meid (ok, ik ben nog klein met mijn anderhalve meter en zes centimeter - maar u weet wat ik bedoel) in een snoepwinkel. Uiteindelijk heb ik me moeten bedwingen en ben ik maar met drie "buisjes" kruiden naar buiten gegaan. Een proficiat aan mezelf.

Naast kruiden heb je er ook veel soorten thees, noten, zaden en gedroogde vruchten. Een bezoekje waard dus!

Ik kan nu eindelijk aan mijn wintervodka beginnen! Recept volgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten